Érdekes Lesz Az Ön Számára

Mi a Sundowner-szindróma?

A 78 éves testvérem összetévesztette, félrevezette és éjszaka összezavarodott a kórházban, különösen a műtét után. Azt mondják, hogy van szentjelölt szindrómája. Mi ez és mit lehet tenni az állapot javítása érdekében?

- Bush, Kalifornia

"Sundowning" vagy a szuvenír szindróma, utal a zavarodottságra, diszorientációra és agitációra, fejlett dementia, különösen akkor, ha kórházban vagy ápolási otthonban tartózkodnak. A bátyja esetében a kórházban történt a műtét után, ami nem szokatlan. A kórházak gyakran többszörös ingerületek forrása, amelyek gyakran szokatlanok, összetettek és intenzívek. A gépek zümmögése, a betegek zúgása és az orvosok és az ápolók gyors ütemű aktivitása zavaró lehet, különösen akkor, ha az érzéstelenítés utáni állapotban van. Az első világháborúban egy neurológus Kurt Goldstein leírta azt a "katasztrofális reakciót", amelyet az agysérült katonák észleltek, akik zavarosak, ingerlékenyek és izgatottak voltak az olyan ingerek vagy más kihívások miatt, amelyeket nem tudtak elsajátítani. A Sundowning egy hasonló típusú reakció.

Úgy tűnik, hogy a következő hatások fokozzák a szédülés veszélyét: súlyos dementia, fájdalom, fekélytelenség, alultápláltság, polifarmatika (sok gyógyszert szedve), fertőzések, REM alvászavarok és környezeti zavarok pl. a műszakváltás / a személyzet megváltoztatása)

A fenti kockázatok kezelése mellett (nem farmakológiai) kezelések néha hasznosak, és tartalmazzák a fényterápiát (fénytisztítást a sötétség óráiban), a nappali felvétel megszüntetését és a strukturált

Tudjon meg többet a mindennapi egészséggel foglalkozó Alzheimer-kór központjában.

Utolsó frissítés: 2008.02.25.

arrow